BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, August 22, 2010

sikap manusia

macam2 sikap manusia yang boleh kita jumpa zaman sekarang ni. ada yang baik depan tapi jahat di belakang. ada yang jahat didepan tapi baik di belakang. tapi nak cari yang baik betul2 depan belakang memang susah satu dalam seribu pun belum tentu boleh jumpa. sikap seseorang xblh dijangkakan. kadang2 baik, kadang2 pemarah, kadang2 blh bergurau dan kadang2 moody. asal silap sikit je mula nak melenting, lupa cara nak bertutur secara sopan. sanggup lupakan hubungan yang baik selama ni hanya kerana silap yang sedikit. dulu susah, senang, sihat atau sakit selalu bersama tapi bila dah dapat ganjaran atau pangkat yang lebih sikit terus mudah lupa diri.
tak kurang gak dengan manusia yang hatinya rapuh. mudah sensitif dengan orang sekeliling. ditegur sikit merajuk, dimarah sikit menangis, kadang2 bila kita membebel walaupun xde kena mengena dengan dia pn blh kecik hati.emmm betol2 susah nak jaga hati orang sekarang ni.
apapun selalu ingat 'orang lain takkan susah bila kita susah tapi orang lain takkan senang bila kita senang.' jagalah hati kita dan binalah istana emas supaya hati kita tak dijangkiti dengan penyakit2 diatas... ;)

3 comments:

Anonymous said...

suara itu datang dan pergi ker datang sekali dan terus diam..kalau datang sekali dan terus diam,itu bermakna perasaan awak saje yang mewujudkan suara itu..mungkin awak rindu pada pemilik suara itu??

ayu abu bakar said...

datang bagai mengejutkan org yg sedang tidur...

Anonymous said...

How about u...baik or jahat kalo sibuk nak menggatal dgn laki org