BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, May 5, 2010

PERSEMBAHAN DI TOL JALAN DUTA..

Dari petang semalam aku dah rasa lain macam. Risau, berdebar, gelisah sumer ader..
takut majlis penyampaian hadiah malam tadi tak berjalan lancar. tapi alhamdulillah walaupun hujan rintik pada mulanya beransur reda tak lama kemudian. Pada mulanya aku malas nak berkaraoke. so langsung tak prepare pape. Tapi atas desakan dan permintaan org atasan, dgn separuh paksa dan rela aku gagahkan jugak nyanyi 3 lagu. (ikutkan hati memang nak nyanyi bnyk2 tp takut nanti diorg halau dari pentas lak... hehehe). masa amik hadiah pun macam takder pe je..
Tiba saat yang paling mendebarkan... jeng, jeng,jeng,.... hehehe takder pe pun sajer je bg suspen.
malam tadi diorg jemput kumpulan dikir sri samudra buat persembahan. dan aku pun menjalankan tugas menyibuk untuk menyelit dalam kumpulan dikir tu. pada awal rancangan sepatutnya aku nyanyi 4 lagu dan 2/3 lagu dari sang saka. tapi entah saper yang suka2 ati memendekkan waktu kami berdikir. tapi rasa lega gak ar first time perform lagu jogho 'ADAT MUDA' nasib takde masalah walaupun dah tau tiap kali aku nyanyi memang akan mensumbangkan lagu. hehehe... tapi xpelah sekurang2nya percubaan pertama berjaya. pasni nak blajar lagu jogho yang lain lak.
Pape pun persembahan malam tadi kira berjaya gak ar walaupun frust x dapat nyanyi lagu pantun dgn lagu gadis dan bunga tu... lain kali ada masa dan kalau ada jemputan berdikir kat tempat lain boleh ar bawak lagu tu.
Cuma ada satu persoalan yang bermain dalam fikiran. Betul ke setiap kali org menyanyi dikir barat kena nyanyi dalam bahasa kelantan? bukankah sekarang dikir barat dah moden? apa kata orang lain ye.....

0 comments: