BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Friday, April 23, 2010

DULU... KINI... AKAN DATANG...

DULU....
aku tidak mengenal apa itu dunia,
aku tidak tahu apa itu rencah kehidupan,
aku juga tidak tahu apa itu ragam manusia,
aku hanya bertatih dgn panduan dari orang tuaku,

KINI...
banyak sungguh badai yang ku rempuh,
banyak sungguh dugaan yang tempuh,
hingga pernah semangatku lumpuh,
gara-gara perilaku manusia yang tak berperasaan,
walaupun tanpa sebarang bantuan,
aku bangkit perlahan-lahan,
menempuh hidup yang tak keruan,
alhamdulillah aku masih boleh berjalan,

AKAN DATANG...
aku mengharap sinar kebahagiaan,
seseorang yang boleh membimbing aku ke jalan kebenaran,
benarkah 'SESEORANG' itu telah dicipta untukku?
yang boleh terima aku apa adanya,
aku perlukan teman, kekasih, suami dan juga ketua keluarga
yang boleh mengemudi bahtera ke jalan yang menuju satu tempat
yang dinamakan AL-JANNAH...

2 comments:

Sang Saka said...

ameeeeennn...smoga terus mencapai apa yang diingini ya...

ayu abu bakar said...

terima kasih bnyk2... tapi kita tak tau sampai bila hayat kita ni. so tak tau sampai bila kna tunggu kan...